Het enige merk die slim genoeg is om zijn naam op een steen te zetten en mensen ervan te overtuigen dat ze het nodig hebben, is hoogstwaarschijnlijk een miljard dollar waard. Het genoemde bedrag komt van Women’s Wear Daily, die onlangs heeft beweerd dat de Carlyle Group aandelen gekocht heeft van het streetwear merk ter waarde van 500 miljoen dollar. Dit zou een overeenkomst zijn van 50% wat dus wilt zeggen dat het merk een marktwaarde van 1 miljard dollar heeft. Dat is zeker niet mis!

James Jebbia heeft bevestigd aandelen verkocht te hebben aan de Carlyle group. Als de cijfers ook kloppen, kan Supreme zich aan de Billion Dollar Club voegen, een club waar er tot nu toe maar 168 bedrijven zitten en is opgericht door Wall Street. Supreme staat bekend om het innovatieve businessmodel dat ze hanteren waarbij ze gebruik maken van een korte cyclus, die de nadruk op coole en on-trend producten legt. Met andere woorden: Supreme is de Chanel van streetwear en biedt toffe items aan die ‘altijd’ binnen een fractie van een seconde uitverkocht zijn.

Voor hun collecties gaat Supreme vaak samenwerkingen aan met grote modehuizen en artiesten. Het bedrijf is inmiddels zo hard gegroeid dat het logo momenteel in de Museum of Modern Art te zien is en dat men wereldwijd de items als eerst wilt bemachtigen. Niet alleen om het te kunnen dragen, maar vooral om ze door te kunnen verkopen. Over hoe de hype precies ontstaan is gaan er velen verhalen rond. Maar wat wel bekend is, is dat er heel wat mensen zijn die flink wat neer willen leggen voor de items voorzien met een rood logo.

Bekijk hieronder hoe Supreme begonnen is en inmiddels is uitgegroeid tot een wereldbekend streetwear brand: