Nickelodeon zal “Barbapapa” brengen aan jonge kijkers over de hele wereld na het verzegelen van een internationale deal voor de nieuwe aanpassing van de kinderboekenreeks uit de jaren 70 voor het Nick Jr.-kanaal.

Barbapapa dateert uit de jaren 70 toen het Frans-Amerikaanse echtpaar Anette Tyson en Talus Taylor het onroerend goed creëerden.

De serie shows was internationaal populair en werd uitgezonden in meer dan 40 landen. Japanse producent Kodansha maakte een tweede serie in de late jaren 1970 en een derde in 1999.

Nick is nu opgegaan en heeft een nieuwe aankomende aanpassing gekregen, die zal worden geproduceerd door het Franse animatieteam. De serie werd in opdracht van de grootste commerciële omroeporganisatie van Frankrijk TF1 voor zijn Tfou-kinderdienst gemaakt en aangekondigd op Annecy / MIFA 2017.

De blobvormige familie Barbapapa, die kan veranderen in andere vormen maar hun oorspronkelijke kleuren behoudt, komt tot leven in een 52 afleveringen van 11minuten 2D-serie. De serie start in 2019.

Laat in de comments weten of je vroeger hier ook naar keek.

Bekijk ook: