Sportkledingfabrikant Nike deed onlangs flink wat stof opwaaien, met een controversiële campagne rond Colin Kaepernick, de eerste footballspeler die in 2016 weigerde te gaan staan tijdens het Amerikaanse volkslied uit protest tegen politiegeweld. Voorlopig lijkt Nike echter flink te profiteren van de campagne.
https://www.youtube.com/watch?v=mreQsQrDF-A
President Donald Trump reageerde destijds woedend op de actie van Kaepernick, en Twitterde na de campagne van Nike dat het sportmerk spijt zou krijgen van hun actie. Veel Trump-supporters steunden hun president door foto’s en video’s op social media te posten waarin ze hun Nike-kleding in de brand staken.
What was Nike thinking?
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) September 7, 2018
Voorlopig is het echter Nike dat het laatst lacht. Sinds de campagne steeg de online verkoop namelijk met een spectaculaire 31 procent! Uiteraard zijn veel Twitteraars niet te beroerd om het er even flink in te wrijven bij Trump:
Nike’s sales jumped 31% after company unveiled Kaepernick campaign https://t.co/Ub1jfXEUG6
— Mia Farrow (@MiaFarrow) September 7, 2018
— Coil Vihvd (@VihvdDesigns) September 9, 2018
This ok? pic.twitter.com/nS5X6mJw9r
— JAM (@fishon914) September 8, 2018
— Weezie Proud Resister (@itsweezie) September 9, 2018
#LIBERTY #JUSTICE #TRUTH pic.twitter.com/1ezOiLls9b
— Pat Oslon (@PIO2U) September 9, 2018
— pat federle (@PJFederle) September 9, 2018
— SaM♂️ (@Adegoke__) September 9, 2018