De voordelen van Ashwagandha voor je gezondheid

Ashwagandha wordt steeds vaker ingezet bij lichamelijke kwaaltjes als: slapeloosheid of bij stress. Dit natuurlijke kruid werkt namelijk rustgevend. Angst, depressie, geheugenproblemen en gewichtsafname kunnen worden verminderd met het gebruik van Ashwagandha. De werking van Ashwagandha is afkomstig van een krachtige flavonoïde welke afstamt van de familie van de withanoliden.

Al met al kent Ashwagandha veel gezondheidsvoordelen en wordt het veelal gebruikt in de ayurvedische geneeskunde. Ashwagandha kan worden gecombineerd met andere kruiden om klachten als jicht of artritis tegen te gaan. Het kruid is afkomstig uit India en wordt al duizenden jaren gebruikt voor diverse gezondheidsproblemen. Ashwagandha staat bekend om zijn ontstekingsremmende eigenschappen en wordt veel ingezet bij stress en rusteloosheid. 

De mogelijke bijwerkingen van Ashwagandha 

De een grijpt direct naar medische geneesmiddelen en de andere pakt het liever op een natuurlijke manier aan. Het is verstandig om goed onderzoek te doen naar de bijwerkingen van bepaalde voedingsmiddelen of medicijnen; zo ook Ashwagandha. Tot op heden zijn er geen bijwerkingen geregistreerd waardoor je Ashwagandha veilig kunt nemen. Wel is het af te raden voor zwangere vrouwen of vrouwen die borstvoeding geven. Koop ook niet zomaar iets online zonder onderzoek te doen. Het is belangrijk dat je pure Ashwagandha koopt zonder onnodige vulmiddelen. Wanneer je wilt kijken of Ashwagandha voor jou werkt is het aan te raden om te letten op de ingrediënten. Hoe meer withaferine A er zit verwerkt in het supplement of de poeder hoe meer bijwerkingen er mogelijk kunnen optreden. Kies dus voor Ashwagandha met zo weinig mogelijk withaferine A. Zo haal je alle voordelen uit dit kruid. 

Ashwagandha op diverse manieren toevoegen aan je dieet 

Ashwagandha zit tegenwoordig in verschillende producten verwerkt. Zo kun je poeders of supplementen aanschaffen. Wanneer je kiest voor supplementen, capsules of tabletten heb je direct de juiste hoeveelheid doordat deze al zijn voor gedoseerd. Wanneer je liever zelf je eigen dosering bepaald kun je kiezen voor Ashwagandha in poedervorm. Deze poeders kun je oplossen in water, in koffie, thee of een smoothie. Het is aan te raden om per dag zo’n 250 tot 600 gram Ashwagandha te nemen en dit niet te overschrijden. Dit staat in veel gevallen gelijk aan 1 tot 2 capsules. Voor tijdelijk gebruik kan je een hogere dosering proberen om te kijken wat dit voor je doet. 

De kracht van natuurlijke geneesmiddelen  

Wanneer je op holistische wijze van je kwaaltjes af wilt komen is Ashwagandha een goed kruid om mee te beginnen. Zeker klachten als slapeloosheid, rusteloosheid, stress of nerveuze uitputting kunnen goed helpen. Ga je door een stressvolle periode? Dan kun je kijken of Ashwagandha de klachten kan verlichten. Dit kruid is veilig in gebruik en de kans op bijwerkingen is erg klein tot niet aanwezig, mits je de juiste Ashwagandha aanschaft. Koop jouw capsules, tabletten of Ashwagandha in poedervorm dus bij erkende webshops of let goed op de ingrediënten. Zo haal je alle voordelen uit dit kruid en hoef je niet over te stappen op geneesmiddelen met andere mogelijke bijwerkingen. Ashwagandha kan in combinatie met andere kruiden worden gebruikt voor een betere werking.