De campagne van Balenciaga is niet ongezien gebleven. Het modemerk staat flink onder vuur vanwege hun spraakmakende en heftige campagne, die kindermisbruik zou verheerlijken.
Het modehuis kreeg enorm veel kritiek over zich heen. Het merk publiceerde een campagne op de website en social media waarop kinderen met knuffels in bondage kleding waren te zien. Ook waren heftige documenten over kindermisbruik als prop gebruikt. De campagne is per direct offline gehaald. De creativer director van Balenciaga heeft zijn eigen excuses aangeboden en geeft aan de eindverantwoordelijke aan te klagen.
"Alle drie mijn kindjes mochten hun 'schoen' zetten gisteravond", schrijft Monique in haar stories. Dit doet ze dan met een Balenciaga schoen. Dit gaat bij veel mensen het verkeerde keelgat in. Ze sturen meerdere kanalen de story van Monique Westenberg. Juicechannel laat weten dat het niet een slimme zet is om de schoen te gebruiken na de ophef rondom de campagne van het merk.
"Maar kom niet aan de honden, dan is de wereld te klein", sneert een volger naar haar via juicekanaal Realityfbi.
Kim Feenstra en Channah Koerten zijn klaar met het merk. Feenstra haalde via haar Instagram Stories keihard uit naar het merk maar ook naar BN'ers die pronken met luxe spullen maar muisstil zijn over de campagne.
Channah lijkt haar te volgen en zou zelfs de schoenen hebben weggegooid. Zo leek Fred van Leer de boodschap volledig te hebben gemist en pronkt hij met slippers van het merk op zijn stories.
Bron: Juicechannel