We kennen Yvonne Coldeweijer natuurlijk als de Juice-koningin. Waar ze nu een verdienmodel heeft gecreëerd voor haarzelf met alle juice, was dat voorheen wel anders. De meeste influencers zijn natuurlijk ook zakenmensen, zo ook Yvonne. De kersverse moeder nam ooit een lening bij de bank van maar liefst 25.000 euro en dat werd bijna haar faillissement. Yvonne leent 25.000 euro
Ze kwam namelijk met het briljante idee om designer tassen te verhuren. Een soort lease contract. Ze zette dit bedrijf in 2015 op en het idee kostte haar maar liefst 25.000 euro dus. Door de serie 'Sex and the City' kwam ze op het idee om dit bedrijf op te zetten, naar eigen zeggen omdat dat hier in Nederland nog niet bestond. ,,Ik dacht: dit hebben we in Nederland nog niet”, vertelt Coldeweijer in een filmpje op haar juice kanaal. ,Ik hou van risico’s, dus ik had de bank benaderd en gevraagd om een lening van 25.000 euro.'
Vervolgens legt ze haar businessplan uit en 'De bank vond mijn idee best wel een goed idee en gaf mij zo dat geld. Met dat geld kocht ik een hele hoop designertassen. Ik kocht Chanel Boy bags, een Hermès clutch, een YSL Fringe bag… Ik had het helemaal bedacht en ik ging dit gewoon doen.'
Na een tijdje kwam Yvonne met haar bedrijf in de verschillende media, zoals bladen en blogs. Daarbij dacht ze dus dat ze raak had geschoten. Totdat ze een ketting van 1000 euro verhuurde. ,Ik had het opgestuurd naar een klant, met DPD. Natuurlijk het hoogst verzekerd, aangetekend, alles wat maar mogelijk was. Dat had ik natuurlijk van te voren heel goed uitgezocht”, vervolgt Yvonne. ,,En wat denk je? DPD stuurt deze ketting van duizend euro naar een Zara, dichtbij het huis van die persoon. Why? Dus deze huurder was super lief en die ging zoeken bij de Zara. Kreeg ze uiteindelijk de ketting, maar het was doormidden gebroken.'
Yvonne dacht dat ze verzekerd was
In principe raakte ze niet in paniek omdat ze dacht dat ze verzekerd was en dat dat gewoon gedekt zou worden, maar dat bleek helaas anders. 'Ik dacht: hier ben ik voor verzekerd, dit moet mijn bedrijf aankunnen. Dus ik aangeklopt bij DPD en die zeggen doodleuk tegen mij: ‘Nee, dat kan niet. Dat is niet verzekerd. Je krijgt 0 euro.''
Pas vanaf dat moment begon Yvonne Coldeweijer aan haar idee te twijfelen, want wat inderdaad als iemand een tas steelt? 'En toen ging ik dus speuren en het bleek heel erg dom te zijn. Het was een risico plan. Geen één verzekeraar wilde hierin mee. En toen bedacht ik dat ik echt een mega dom businessidee had.'
Alle tassen verkocht: 'je gaat echt wel verlies lijden.'
Uiteindelijk besloot ze de tassen te verkopen. Vaak word er gezegd dat de tassen na verloop van tijd meer waard worden, was dat bij haar niet het geval. 'Probeer maar eens in een paar weken je hele tassencollectie te verkopen. Dan ga je erachter komen dat de meeste mensen niet meer willen betalen dan de Retail prijs. Dus je gaat echt wel verlies lijden.'
Bron:
Instagram, Yvonne Coldeweijer