Nikkie Plessen heeft de afgelopen jaren een succesvol modebedrijf opzet, namelijk NIKKIE. Het ooit zo succesvolle kledingbedrijf heeft namelijk wat financiële problemen. Het vermogen van Nikkie zelf lag vorig jaar op ongeveer 33 miljoen euro, maar daar komt misschien wel snel verandering in.
Op je 39e en dan al 40 miljoen (in 2024) aan vermogen hebben, niet slecht natuurlijk. Maar Nikkie zal de zeilen bij moeten zetten, want haar bedrijf gaat al een aantal maanden slecht, meldde Yvonne Coldeweijer al eerder. De kleding van Nikkie worden massaal teruggestuurd door de winkels die ze verkopen. Daardoor wordt de kleding nu veel gezien bij grote sale evenementen die er door het land zijn. De kleding wordt voor dumpprijzen aangeboden. Soms wel tot 10% van de originele prijs.
Kledingexperts noemen haar kleding 'fastfashion', kleding wat na 2 maanden alweer uit de mode is. Klanten willen niet meer honderden euro's uitgeven aan mode dat snel alweer niet meer in is. Op Insta maakt Nikkie dan ook dagelijks reclame voor NIKKIE. Met foto's en video's van haar outfits probeert ze vrouwen over de streep te trekken om haar kleding alsnog te kopen. Met 520.000 volgers zou er wel wat in moeten zitten.
Tekst gaat verder onder de video..
Quote, een gerenommeerd blad over het bedrijfsleven, merkte ook opvallende cijfers op: "We zagen een dividenduitkering van maar liefst 4,5 miljoen euro in 2022. Die kwam bovenop de 2,5 miljoen euro die het stel zichzelf al in 2021 had toebedeeld. Wat wel vragen oproept, is het kasstroomoverzicht. Er liep ruim 2 miljoen euro aan harde cash uit de dagelijkse operaties van het modebedrijf. Een bloeding die Plessen en Bontekoe wisten te stelpen door rap 2,8 miljoen euro uit de huishoudpot te vissen. […] Eind 2022 restte nog maar 5,2 miljoen euro aan liquide middelen, tegen 12,8 miljoen euro een jaar eerder. Zo lijkt de bodem van de kassa rap in zicht te komen. Misschien was die dividenduitkering, achteraf, niet zo’n slim plan."
De stijging van het vermogen heeft te maken met een investering van Capital A. Deze voormalige private-equitytak van ABN Amro wilde zich heel graag inkopen bij N-Brands, het modebedrijf van tv-gezicht Nikkie en haar man Ruben Bontekoe.
Ondanks de reclame op Insta, gaat het nog niet voor de wind voor haar. Ondertussen heeft ze de functie uitgezet waarmee je kan zien hoeveel likes een foto of video heeft. Maar dat wordt nog wel eens vergeten, waardoor je maar gemiddeld 525 likes ziet, op een following van 520.000. Velen vragen zich dan ook af of dit het einde betekend als je alles bij elkaar optelt.
Bron: Quote, Yvonne Coldeweijer, Instagram Nikkie Plessen